Zarządzanie i współpraca w zespole wielokulturowym

Główne korzyści ze szkolenia:

  • Zrozumienie wielokulturowości, różnic kulturowych i ich wpływu na zachowanie
  • Rozwinięcie umiejętności oddzielania różnic kulturowych od różnic osobowościowych
  • Podniesienie skuteczności komunikacji i efektywności współpracy dzięki wiedzy o różnicach kulturowych

Główne punkty programu

  1. Interkulturowe aspekty komunikacji
  • Formułowanie i odczytywanie komunikatów w kontaktach interkulturowych
  • Kulturowe postawy w codziennej komunikacji i negocjacjach
  • Podejmowanie decyzji w aspekcie kulturowym
  1. Podstawowe zasady komunikacji interkulturowej
  • Kultury zorientowane na kontakt i na zasady
  • Kultury propartnerskie i protransakacyjne
  • Ukryte założenia i przemilczane oczekiwania w komunikacji z przedstawicielami różnych kultur
  1. „Instrukcja obsługi kontrahenta” – co robić, a czego raczej nie i totalne „faux pas”
  • Kultury Europy Zachodniej i Wschodniej
  • Kultury azjatyckie
  • Kultura amerykańska i Kultury latynoskie
uczestnicy szkolenia stacjonarnego
Krzysztof Sobieraj
Vector
Trener prowadzący szkolenie

Krzysztof Sobieraj

Trener / Konsultant

Człowiek zafascynowany ludźmi!

Ukończyłem studia psychologiczne i teologiczne, ponieważ chciałem spojrzeć na człowieka z różnych stron: psychologii, filozofii i teologii. Całe swoje życie zawodowe pracuję w kontakcie z ludźmi. Byłem psychologiem w zakładzie penitencjarnym, misjonarzem świeckim, psychoterapeutą i headhunterem. Dzięki pracy w Afryce Zachodniej, zrozumiałem i osobiście doświadczyłem różnic kulturowych. Od kilku lat zajmuje się głównie pracą trenerską (ale nie rezygnuję z innych aktywności). Pozwala mi ona łączyć wszystkie moje doświadczenia.

Zapytaj o ofertę